HTML

Balu Abroad

Szívesen megosztom barátaimmal a külföldi kalandjaimat:)

Friss topikok

• drmctyuk: hat igen, kene.. (2012.09.06. 16:53) Alhama de Murcia
  • drmctyuk: good luck! (2012.07.10. 08:50) 5.év
  • pumpk_in: Boldog Nevnapot Balu!:) (2011.02.03. 21:31) Business plan
  • pumpk_in: zsirf.. telleg regota mondod mar ezt, ugyhogy kivancsi leszek milyen lesz. majd johet a beszamolo! (2010.09.21. 16:26) Egyiptom
  • pumpk_in: kemeny. gratula! (2010.07.23. 09:48) Driving licence

27 28 29 30 31

2 ev almodozas es a valosag-Moher sziklai

2009.12.16. 13:02 :: TIMAKBALU

Tegnap vegre egy evek ota tarto almodozas ert veget,amikor is hirtelen otlettol vezerelve a fiuk (2 Peti) megfejtettek,hogy menjunk el Galwaybe es Clare megyebe a Moher-sziklakhoz.

Reggel 7kor kipattantunk az agybol es utrakeltunk Galwaybe.Kemeny 4 oras ut allt elottunk,felfegyverkeztunk szendvicsekkel,GPs-t belottuk es indulas.Ut kozben parszor eltevedtunk,hiszen ujabb autopalyak es autoutak lettek epitve es teljesen masfele mentunk.Meg sosem voltam Galwayben,11 ora korul meg is erkeztunk es a fiuk egybol benyomtak egy fish and chips menut:)En a nagy sietsegben elfelejtettem elhozni a fenykepezogepbe a memoriakartyat es igy ujat kellett vennem.A varos maga hatalmas,setaltunk,fenykepeztunk,majd folytattuk utunkat tovabb Clare megyebe.2 ora korul meg is erkeztunk,kisetaltunk a tengerpartra es keszitettunk par felvetelt.Sokan szorfoztek eppen a metszo hidegben,de ragyogoan sutott a nap es jol ereztuk magunkat.

3 orakor erkztunk meg a Moher-sziklakhoz,leparkoltunk es irany a sziklamaszas.8 kilometer hosszan nyulik be a 214 m magas fuggoleges sziklafal az Atlanti-Oceanba.Csodalatos elmenyben volt reszem es az egyik legpazarabb irorszagi latvanyossagot sikerult megtekinteni.Az egyik szakaszon sajnos nem tudtunk tovabbmenni,egy figyelmezteto tabla alliott meg minket,hogy a nagy sar miatt eletveszelyes tovabbmenni.Volt egy tabla is kirakva,hiszen kb 200-an leltek mar itt halalukat,mert lezuhantak.

En meg sosem lattam az Atlanti-Oceant,es csodalatosan szep volt,finoman hullamzott,gyonyoru kek volt a viz es sikerult a naplementet is lencsevegre kapnunk.

A Moher-sziklák (vagy Moher-szirtek, angolul: Cliffs of Moher) Írország egyik leglátványosabb természeti képződménye. Nyolc kilométer hosszan húzódó, gyakorlatilag függőleges sziklafal a szigetország nyugati partjainál, Clare megyében, Doolin település közelében. Legmagasabb pontján, az O'Brien-torony 214 méterrel emelkedik az Atlanti-óceán fölé, míg a tőle 5 km-re délnyugatra lévő Hag-félszigetéig egyenletesen csökkenő magassága el nem éri a még mindig impozáns 125 métert. Tiszta napokon a sziklák tetejéről 20-30 km-re is ellátni. Láthatók az Aran-szigetek, a Galwayi-öböl, illetve az öböl túloldalán elterülő Connemara hegyei-völgyei is.

A Moher-sziklák főként üledékes kőzetrétegekből, agyagpalából és homokkőből állnak.

A hely a vadvilág számos képviselőjének, főként madaraknak ad otthont. Mintegy 29 madárfaj és ezek harmincezer egyede fészkel a meredek falakon. A legérdekesebb a lunda, amely a sziklák elszigetelt részein és az apró Kecske-szigeten él nagy kolóniákban, de megtalálható itt a sirály több fajtája, sólyom, lumma, kárókatona, holló és a vöröscsőrű csóka is.

A Moher-sziklák az Ír-sziget egyik legjelentősebb turistalátványossága. 2006-ban közel egymillió látogatót vonzott.

1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pumpk_in 2009.12.17. 09:57:05

Eleg jo helyen jartatok, es meg csak nem is esik, zsir! :D